top of page

Изключително "Заклинание за светлина"


Сигурна съм, че вече отдавна знаете колко голяма слабост са ми книгите на В. Е. Шуаб от поредицата "Цветовете на магията": "Четивите цвята на магията", "Сборище на сенки" и заключението: "Заклинание за светлина". Изключително благодарна съм за бързото издаване на всичките книги на издателство "Емас", както и за разкошните им корици на "Контур Криейтив" - толкова страхотни, че чак самата авторка се влюби в тях и сподели една от Инстаграм историите ми с корицата на "Заклинание за светлина"!

Излишно е да казвам колко щастлива ме направи това, нали?

Но напред към мнението ми: подгответе се за много положително, много ентусиазирано и потенциално, мъничко "спойлерско" ревю на третата, последна книга от историята за магьосника от Червения Лондон Кел, неговия брат Рай, крадлата с душа на пират Делайла Бард и Холанд - един антари, който се оказва... че има сърце!

Оценка: 🌟🌟🌟🌟🌟

Не би било честно да сложа повече от 5 звездички, но затова пък са блестящи с цел: отдавна не бях чела поредица, която:

1) Да ме плени толкова много

2) Да ме накара да харесвам и да следя съдбата на всеки един герой с интерес

3) Да ме държи на нокти през цялото време с обрати

4) Да завърши по такъв наелектризиращо добър начин

5) Да ми се налага физически да се спирам, за да не я дочета толкова бързо, колкото ми се иска

След като съм изразила тези 5 изключително важни причини да съм луда по тази книга, мога да продължа нататък. Няма да отделям много време на Кел и Лайла - като едни от най-главните герои в поредицата, на тях е отредено достатъчно пространство в книгата. А и какво да кажа повече за тях от това, че са брилянтни? Единият с жертвоготовността си, а другият - със способността си да се измъкне от всяка ситуация и да надхитри и най-умните и умели магьосници в света.

Затова и ми се иска да насоча вниманието ви към някои от по-второстепенните герои в поредицата, защото третата книга за мен е "тяхната" част от историята - времето, в което те също блестят наравно с Кел и Лайла.

Започвам с един от фаворитите ми. Ако досега сте били влюбени в Алукард Емъри - чаровният пират с благородническо потекло, мога да ви гарантирам, че тези чувства само ще се задълбочават. В "Заклинание от светлина" научаваме повече за миналото на Алукард - и то в детайли, от които ни настръхват косъмчетата по ръцете. Героят с афинитет към котките се изправя пред най-големите си страхове и кошмари, губи много и печели всичко. Това се случва толкова шеметно бързо, че няма как да не страдаме с него.

Няма как да не отредя малко място и време на Холанд - в тази книга пред нас се разкриват всички причини за това белият антари да бъде такъв, какъвто е. И както нерядко се случва дори в реалния живот, всеки удар ни прави по-силни, но и понякога сразява завинаги част от нас. Такъв е и случаят на Холанд, който е едно от най-силните присъствия в романа - харизматична енигма, на която всички гледат с недоверие, но без когото краят на поредицата никога нямаше да бъде толкова силен.

В "Заклинание за светлина" печелим, но и губим - изключително много, изключително силно. Но за да бъде едно бъдеще започнато, трябва да се пожертва много от миналото. Младият Рай съзрява - бързо и рязко, борейки се през цялото време с мисълта, че дължи живота си на Кел - буквално и преносно.

Едно е сигурно - както в Арнес, така и в сивия Лондон, нещата никога повече няма да бъдат същите след това шеметно приключение!

А ако все още не сте подхванали поредицата, вдъхновете се:

Повече за книгите, които чета:

Facebook: Written in Ink

bottom of page