top of page

Моите ТОП 5 коледни книги


Ето, че дойде онова магическо време от годината, в което камионите на Coca-Cola от рекламите ни навяват празнично настроение, отвсякъде започва да се носи аромат на канела и някак си, дори и да няма сняг навън, изпадаме в носталгия по пухкавата бяла покривка.

Много от вас, които ме познават по-добре, ще възкликнат възмутено "Какъв е сега този коледен пост от теб?! Ти изобщо не харесваш празника!" и ще са прави. Само където в числото не се включват коледните книги! И след като си направих плейлист с коледни песни, които не са ми омръзнали до болка за 26 години, реших, че е време да се разпиша и за историите, които харесвам. А и както хората казват - книгите ни отвеждат далеч, на места, където Коледа е наистина хубав празник, лишен от лудницата по магазините, кишата и дъжда навън.

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Затова, преди да съм ви отчаяла напълно, започвам със:

🌟 "Сняг вали"/"Let it snow" на Джон Грийн, Холи Блек и Лорън Миракъл и издателство "Егмонт"

Тази книга е едно коледно чудо сама по себе си - като започнем от красивата корица и завършим със забавните разкази, включени в нея. На пръв поглед ужасно различни сами по себе си, те се преплитат в няколко допирни точки, които за пореден път да ни докажат, че понякога нищо не е случайно и е нужна мъничко празнична магия, за да стане животът по-красив. Ествествено, не трябва да пропускаме и увлекателния начин на писане на тримата автори - отново, толкова различни като стил, но толкова подходящи за следобед с чаша топъл шоколад с маршмелоус под топло одеало!

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

🌟 "Хари Потър" на Джоан Роулинг и издателство "Егмонт"

Самите книги сами по себе си изобщо не са коледни, но може би, тъй като съм чела много от частите от поредицата именно около празниците през годините, ги свързвам неразривно с това време от годината. Разбира се, голяма заслуга има и безкрайно увлекателната история, която, дори и да съм чела около 20 пъти (поне), пак бих прочела. А и нека не забравяме, че в книгите уютът и магията (буквално.) на Коледа са така майсторски пресъздадени от Джоан Роулинг, че ароматите на Голямата зала се пренасят при теб и вдъхновяват за кулинарни магии, украса и това навън магически да се появят поне педя-две сняг!

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

🌟 "Коледна песен" на Чарлз Дикенс на издателство "Пан"

Вероятно този избор не ви изненадва - тази книга е класика и заслужава да бъде четена през годините поне няколко пъти в живота - най-малкото, за да ни припомня, че по Коледа не разтваряме само портфейлите си за подаръци, но и сърцата си за доброто наоколо и малките жестове, които струват повече от най-скъпите неща.

Сама за себе си я свързвам с детството си, защото имах обичай да гледам всяка година една от анимационните адаптации на историята, която всъщност ме подтикна в последствие да прочета и книгата и да оценя големия Дикенс.

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

🌟 "Сребърните кънки" на Мери Мейпс Додж и издателство "Отечество"

Нямам думи, с които да опиша колко много обичам тази книга. Вероятно за много от вас тя е непозната, тъй като е детско-юношеска история, издадена доста отдавна (първата ѝ публикация е през далечната 1865г.), чието действие се развива в Холандия. Зима, кънки, трогателна история... каквото и повече да кажа, ще ви разкрие парченца от историята, а на мен ми се иска да я изживеете като мен - с всичките емоции, които дава.

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

🌟 "Коледна тайна" на Карън Суон и издателство "Сиела"

Това е най-новата книга в коледния ми арсенал - буквално излязла преди седмици, и си признавам, че не съм успяла да я дочета все още, но реших, че си заслужава да се включи в този списък. Към момента историята ме е понесла на крилете си и ми допада, но за по-подробни впечатления ще трябва да почакате, a aз да приключвам с този коледен пост!

Много се иска да разбера кои са вашите любими коледни книги и какво обичате да четете по празниците!

Споделете ми във Facebook: Written in ink или в Instagram на Written_in_ink_bookblog!

bottom of page